Sunday, July 16, 2006

Nescafe o ais limau (malay)

Mungkin sesuatu yang baru ataupun sesuatu yang dah lama wujud kat Malaysia ni, tapi orang ramai tak paham bila aku mintak order NESCAFE O AIS LIMAU. Mesti diaorang buat muka blur atau pelik dan tanya aku sekali lagi aku nak apa. Macam sorang kenalan yang datang dari jauh ni buat muka pelik bila aku duduk kat kedai makan sama ngan dier dan kawannya dan kata kat aku "Sepanjang aku jalan2 seluruh malaysia ni tak pernah aku jumpa orang minum NESCAFE O AIS LIMAU". Macam tu la lebih kurang jawapannya.

Pertama kali aku mintak air NESCAFE O AIS LIMAU ialah masa aku laypark ngan kmx dan beberapa rakan lain. Diaorang pun pelik kat aku first time tapi dah lama tu diaorang biasa la gak bila aku order NESCAFE O AIS LIMAU bila aku laypark ngan diaorang.

Kalu ditanya apa rasa air NESCAFE O AIS LIMAU ni aku tak dapat nak jawab. Ia bergantung pada buah limau tu sendiri. Kalau pahit, pahit la. Kalau manis, manis la rasanya. Dan setiap kedai berbeza setiap satu.

No comments: