Friday, November 23, 2007

After 3 month and seven days...


Ha ha ha.
I can't believe it that it has been already more than three month that I and her (Ucu) '####'.
I will never know how she feels right now.
Maybe she feels satisfied, having the burden off her shoulder.
Last I heard of her is that she is a lecturer at some academic institution somewhere.
Heck, what am I suppose to feel then?
I really feel like she needed a better friend other than me.
Like Kak Mayni (Ucu call her that) her best friend who is always there when she need it.
And I am not that kind of person.
I am not at her side when she cried.
Should I cry???


Adakah aku benci pada dia?
-Tak langsung. Malah aku harap dia dapat cari orang yang lebih baik dari aku ni.
Sebab aku ni jahat.

Aku benci pada dia?
-Tak guna membenci orang yang telah pergi. Buat apa benci.
Lagi sakit hati aku ni.
Cuma boleh mengingati di dalam hati. Kalau dapat nak lupa terus.

Aku tak sayang dia ke? Pelik gak aku tanya diri aku soalan ni.
-Walaupun sayang tak sampai ke mana; dia yang kata.
Sejak dari mula
Gembira ke hidup lepas dah jadi macam ni? Tak sedih ke?
-Apa nak disedihkan, dia yang minta.
Aku tak rasa sunyi ke dia dah takde?
-Apa itu kesunyian? Mungkin sebab aku dah lama hidup macam ni.
Kesorangan pada masa dulu.

Tak nak kawan dengan dia lagi?
-Adakah dia yang sudi? Kalau dia sudi mungkin nak kawan balik ngan dia.

Kalau kawan balik, aku nak buat macam ni lagi ke?
-Mungkin ya sebab masalah aku sendiri.
Aku ada masalah yang tak mungkin aku ceritakan pada orang lain.

Kalau "Hotline To Hell" betul-betul wujud, aku fikir dia akan hantar aku kat sana?
-Maybe. Maybe not.
Tapi kalau dia buat macam tu, dia sendiri yang akan ke 'hell' bila dia mati nanti.
Atau mungkin dia tak kisah langsung sebab masa tu dia rasa hidup dia macam hell gak.
Aku tak tau, aku tak dapat nak kata.

Apa orang lain akan kata nanti?
-Aku peduli apa orang nak kata apa? Mungkin yang buruk.
Tapi aku tak dapat nak tutup mulut orang lain.

Last skali apa menda yang aku dapat dari dia?
-Rakaman perbualan aku dengan dia melalui talepon selama 18minit 40saat.
Sebenarnya aku nak rakam menda lain tapi takpe la.
Ini betul.

Apa yang aku merepakkan ni?
-Ntah la. Aku pun tak tau.

Mungkin aku patut mintak maaf kat dia.

No comments: