Sunday, June 26, 2005

Red Moon Crisis(In Malay)

Hari ni dah masuk hari kedua aku nampak Bulan Warna Merah(Red Moon) muncul kat langit. Pada hari pertama(semalam) aku nampak Red Moon masa aku nak pi makan kat 'Ali kapak'. Masa makan kat sana aku jumpa la sarip(Surv), padeli(Nashh), Amar ngan beberapa orang yang aku tak kenal nama diaorang. Masa tu aku dah nampak Red Moon kat langit dan rasa agak pelik. Apalagi, lepas jer siap makan, aku terus pulang ke rumah ambik camera(manual pakai kodak) kesayangan aku pastu memecut ke bandar Kuala Lipis nak ambik gambar. Sesampai kat kawasan bandar, firstly aku naik ke pejabat JKR Lipis sebelah balai polis cadang nak ambik beberapa keping tapi takut. Pastu aku pi la pulak Alamanda(Kot salah eja kot, sorry) dan ambik beberapa keping(Tak tau la jadi ke tak) gambar Red Moon. Pas aku ambik beberapa keping(harap jadi la gambar tu), aku terus naik minum kat kedai makan kat atas. Petang semalam jugak aku ada terserempat ngan benda yang agak ajaib. Tapi yang tu aku cerita nanti bila ada masa.
Yang aku perasan la kat Red Moon ni ialah perjalanan bulan nak keliling bumi ni ambik masa yang agak panjang dari biasa. Tak tau la betul ke tak tapi itu yang aku rasa.

No comments: